ONZE DIENSTVERLENING in klantcontact
CONSULTANCY
Ferment Management adviseert en begeleidt bij optimaliseren in klantcontact.
Hierbij werken wij vanuit de balans tussen mensen, middelen en processen, waarbij data een steeds belangrijkere factor gaat spelen.
Interim management
Gaat uw operations-, service- of klantcontactmanager met verlof? Tijdelijk een customer service analist nodig?
Onze interim managers zijn betrokken, vakkundig en snel beschikbaar om snel ingezet te worden.
project management
U verwacht no-nonsense professionals en wenst resultaten.
Wij hebben onder andere de ziekteverzuimreductie-, verandermanagement-, sourcing- en strategische projectmanagers waar u naar op zoek bent.
Uw gewenste customer service resultaat mag verbeteren? Of wilt u de concurrent voor blijven? Dit zijn voorbeeldvragen die relaties ons stellen. Hiervoor laten zij analyses op de klantcontactorganisatie / KCC uitvoeren door Ferment Management.
De Ferment Management Contact Center Audit helpt u bij het maken van een inschatting van de huidige staat van de inrichting van uw klantcontact. De audit scant de dienstverlening van uw contact center, zowel in kwalitatieve als in kwantitatieve zin. U ontdekt concrete en realistische verbeterpunten. Resultaat van onze scan is een direct toepasbaar verbeteradvies. Indien gewenst worden de bevindingen afgezet tegen de “best practices” uit de branche.
Naast een grondige audit kunt u ook bij ons terecht voor een quick-scan, klantsafari, mystery-call onderzoek, workshop, team- of medewerker assessment om tot een passend antwoord op uw vraag te komen. Onze inzichten worden gevoed met actuele kennis en resultaten uit een jaarlijks benchmark onderzoek van onder andere Stichting Klantinteractie Research Center.
Een klantcontactstrategie opstellen of herzien, vraagt naast klant- en marktkennis ook inspiratie én realistische doelstellingen. Een goed doordachte strategie is de basis voor de inrichting van uw klantcontact en verspreidt zich tot in de haarvaten van uw organisatie. De strategie maakt dat uw organisatie zich onderscheidt en richt op succes.
Van de juiste strategie voor uw customer care naar excellente klant- en medewerkerstevredenheid. Ambities dienen haalbaar te zijn wanneer u succes wilt realiseren met uw klanten en medewerkers. Ferment Management ondersteunt u op beide vlakken. Wij maken de customer journey van uw klanten inzichtelijk, verbeteren stapsgewijs de medewerkerstevredenheid en begeleiden u naar een optimale inrichting van bijvoorbeeld uw centrale kennisbank, zodat alle klanten en betrokken medewerkers er gebruik van gaan maken.
Ferment Management heeft diverse organisaties geholpen om hun unieke customer care strategie te ontwikkelen waaronder Waternet, Eneco en Mediq maar ook instanties als Twente Mileu en DAR.
Sta eens stil bij uw customer care operatie en ga belangrijke verbeteringen aan om in beweging te blijven. Denk aan effectiviteit, efficiency en bijvoorbeeld klant- en medewerkerstevredenheid. We helpen u met uw interne en externe verwachtingspatronen op elkaar te passen én ervoor te zorgen dat uw medewerkers zich langer aan deze verbeteringen willen binden.
Wij werken volgens de methode: participatief- en planmatig verbeteren. Dat betekent dat wij de mensen uit uw organisatie laten participeren waar dat kan, met als basis het verbeterplan. Dat leidt tot succesvolle en duurzame verbetering.
Iedere klant verdient het om excellent geholpen te worden! Heeft u tijdelijk een vervanger nodig bij zwangerschapsverlof of andere tijdelijke vervanging? Onze professionals continueren uw operatie.
Wij gaan effectief te werk door onze basis van expertise en de inzet van bewezen methodieken. Voorbeelden van onze inzet zijn het verlagen van ziekteverzuim, verhoging van de NPS, de optimalisatie van verkoopconversie of verbetering van de AHT (average handling time). Wij hanteren een pragmatische aanpak voor een concreet en tastbaar resultaat.